Copyright © 2019


Advertising / Реклама

Advertising helps companies to sell products and services. And people may get useful information. However, advertising can be annoying and cause negative emotions, especially when there is too much of it.

There are many ways to bring information to potential buyers. People can see billboards and posters on the streets of cities. Commercials are shown on TV. Ads can be seen in newspapers, magazines, and, of course, on the Internet.

Companies attempt not only to inform about the characteristics of their products, but also to create recognizable brands. A brand can have its own philosophy and be associated with certain values. Corporations take into account the fact that customer's choice is often emotional rather than rational.

Advertising is less annoying to people when it is relevant to their interests. In this regard, advertising technologies on the Internet have gone quite far. Users of the same website may see different personalized ads on it, depending on information they have been recently searching for.

Advertising allows the media to earn money. It is also a source of income for bloggers and other creators of interesting content.

So, whether we like it or not, advertising is an integral part of the market economy.
 
Реклама помогает компаниям продавать товары и услуги. А люди могут получить полезную информацию. Однако реклама может раздражать и вызывать негативные эмоции, особенно когда ее слишком много.

Есть много способов донести информацию до потенциальных покупателей. На улицах городов можно увидеть рекламные щиты и плакаты. Рекламные ролики показывают по телевизору. Объявления можно увидеть в газетах, журналах и, конечно, в интернете.

Компании стремятся не только рассказывать о характеристиках своих товаров, но и создавать узнаваемые бренды. Бренд может иметь свою философию, ассоциироваться с теми или иными ценностями. Корпорации учитывают тот факт, что выбор покупателей часто бывает эмоциональным, а не рациональным.

Реклама в меньшей степени раздражает людей в том случае, когда она релевантна их интересам. В этом отношении рекламные технологии в интернете продвинулись довольно далеко. Посетители одного и того же сайта могут увидеть на нем разные персонализированные объявления, в зависимости от того, какую информацию они искали в последнее время.

Реклама позволяет средствам массовой информации зарабатывать деньги. Это также источник дохода для блогеров и других создателей интересного контента.

Так что, нравится нам это или нет, но реклама это неотъемлемая часть рыночной экономики.